Antal Besökare

onsdag 4 april 2018

Lill-Babs "I Såna Här Skor"

Dagens Dans-Video är ett nummer ur tv-programmet "Lill-Babs i 50 år" som jag gjorde tillsammans med producenten Meta Bergqvist. Det blev ett fantastiskt bjussigt program, precis som Barbro "Lill-Babs" själv. Arkivklipp blandades med intervjuer och hela 9 nya nummer. TV-ledningen ville att hon skulle sjunga sina gamla hits, men Meta svarade; "Dom får ni se i original. Barbro är fortfarande aktiv artist, så det blir massa nya nummer istället". Igår när hela Sverige nåddes av budet, att Lill-Babs somnat in och lämnat oss, så beslutade man på SVT att visa just det här programmet. Det kändes fint, eftersom det innehöll i princip allt hon gjort. Vi fick komma henne nära och höra döttrarna och kollegorna och Lill-Babs själv berätta om allt. Just det här numret kom jag på, eftersom Lill-Babs ALLTID gått i höga klackar, så till den milda grad att hon själv sagt att hon inte kan gå i platta skor längre, för hennes hälsenor är så korta. Calle Norlén skrev en svensk text och jag minns när vi repeterade i replokalerna på SVT så kom Meta förbi och blev lite förskräckt när Lill-Babs skulle välta fåtöljer och ha sig. Men Barbro är proffs. Hon kör. Jag tror sen att det här numret (och ett till) ur programmet hamnade i hennes krogshow också. Tack för allt, Barbro. Du var den första artist jag fick jobba med och det blev många, många gånger efter det. Jag kommer alltid att minnas ditt stora stora hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar