Antal Besökare

fredag 16 februari 2018

Jon Andreas Visa

Dagens Dans-Video är ovanligt nog en koreografi som jag har gjort. Jag gjorde den för Base Crew - dansarlinjen på Base23 och den stora vårföreställningen på Oscarsteatern förra året. Jag ville göra nåt som inte var så typiskt mig, lite mer åt contemporary-hållet, och samtidigt försöka berätta en historia. Illustrera texten i sången. Jag har alltid gillat den här sången: "Jon Andreas Visa" ("Ode to Billie Joe") som Siw Malmkvist sjöng in på 70-talet med Olle Adolphsons fantastiska översättning. Det finns nåt creepy med historien. Vad var det som hände? Hoppade Jon Andreas ut från bron? Tog han livet av sig? Eller slängde han och hon ut nånting annat från bron? Ett barn? Vad hände...? Här dansar Lovisa Bengtsson och Ludvig Sundell, Louise Wallentin, Oscar Wallgren, Max, André och många fler duktiga dansare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar